-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39950 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

مختصري از عقايد و زندگاني علمي و سيره عملي محي الدين عربي را بيان كنيد.
محي الدين ابن عربي حاتمي طائي اندلسي از اولاد حاتم طائي است. محي الدين گاهي به نام ابن عربي خوانده مي شود. ايشان مسلماً يكي از عرفاي بزرگ اسلام است كه مرحوم مطهري مي فرمايد: «نه پيش از او و نه بعد از او كسي به پايه او نرسيده است به همين جهت او را شيخ اكبر لقب داده اند، عرفان اسلامي از بدو ظهور قرن به قرن تكامل يافت در هر قرني عرفاي بزرگي ظهور كردند و به عرفان تكامل بخشيدند و به سرمايه اش افزودند. اين تكامل تدريجي بود ولي در قرن هفتم به دست محي الدين عربي جهش پيدا كرد و به نهايت كمال خود رسيد. محي الدين، عرفان را وارد مرحله جديدي كرد كه سابقه نداشت». مسلماً ايشان يكي از نوادر روزگار و انساني شگفت است. ازاين رو قضاوت هاي ضد و نقيضي راجع به ايشان كرده اند. برخي او را مذمت كرده تا به حد كفر رسانده اند و عده اي او را مدح نموده و تا حد اولياءالله رسانده اند؛ مثلاً ملاصدرا نهايت احترام را براي او قائل است و محي الدين در ديده او از بوعلي سينا و فارابي عظيم تر بود و از ايشان تعبير مي كند به «الشيخ الكامل المحقق محي الدين الاعرابي» و يا امام راحل كه فرمود: «ريزه كاري هاي توحيد را بايد از اين مرد بزرگ آموخت». جناب محي الدين ظاهراً به مذهب شافعي عمل مي نموده است. ازاين رو صاحب «فضائح الصوفيه» محي الدين را كافر و زنديق مي داند. محي الدين در سال 638 ه ق در دمشق دارفاني را وداع كرد.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.